Stav objednávky
02/6820 4415

Fototipy

Čarovné Portugalsko s deťmi

Fotografka Tina Szabo alias @tina.szaboo sa vybrala aj spolu s rodinou na letnú dovolenku do Portugalska.

Pred 3 rokmi sme prešli Toskánsko s 5-mesačným synom a tentokrát sme sa vydali do Portugalska a vo väčšej zostave.

Vopred sme si spravili plán, ktoré miesta chceme navštíviť a podľa toho sme si našli 3 rôzne ubytovania v rámci celého Portugalska. Rátali sme s tým, že Lisabon a Porto sú kopcovité oblasti, tak sme hľadali ubytovania, ktoré by neboli na kopci, vzhľadom na to, že sme chodili pešo a s kočíkom. Všetko sme si zarezervovali cez Airbnb, vopred objednali auto a začali sa baliť.

Odlietali sme z Viedne, dlhý 3,5 hodinový let zvládli deti úplne super a boli sme konečne v Lisabone. Na 3 noci. Toto mesto nás dostalo úžasnou atmosférou, usmievavými ľuďmi a príjemným počasím. Vedela som, že typickým prvkom Portugalska je azulejos (kachličky, ktorými obkladajú domy zvnútra aj zvonka), ale naživo vidieť túto krásu, to naozaj stojí za to.

Z nášho ubytovania sme mali najbližšie vyhliadku na mesto z Jardim do Torel a o kúsok vyššie bola zas vyhliadka Miradouro de Sao Pedro de Alcantara. Veľmi som sa chcela ísť pozrieť do TimeOut market-u, kde je veľa skvelých reštaurácií na jednom mieste, no obe spiace deti a veľké množstvo ľudí nás odradili.

Známu ružovú uličku Rua Nova do Carvalho sme nemohli vynechať. Kedysi sa v tejto neznámej uličke stretávali námorníci, prostitútky a zločinci. Hneď kúsok od uličky je námestie so známym oblúkom Arco da Rua Augusta, ktoré si určite treba prejsť.

Súčasťou našich cestovateľských zážitkov je aj návšteva botanickej záhrady. Je to taká naša tradícia. Estufa Fria v Lisabone nás ohúrila. Odporúčam všetkými desiatimi!

V Lisabone sa nachádza druhé najväčšie oceanárium na svete a tu sme boli nadšení všetci. Nádherné miesto, ktoré vás nabije energiou, ako keby sa vám nachvíľu zastaví čas. Vstupenky sa dajú kúpiť aj na mieste, ale my sme si ich vopred kúpili online, tak sme nemuseli stáť v rade.

Pred odchodom z Lisabonu sme si boli pozrieť Belémsku vežu Torre de Belém, pamiatku UNESCO, ako symbol objavovania, nakoľko vítala a lúčila sa s moreplavcami. A veru mala svoje čaro aj pre nás.

Cesta z Lisabonu do Porta trvá autom približne 3 hodiny, tak sme spontánne spravili jednu medzizastávku na pláži Claridade beach vo Fiqueira da Foz. Opustená pláž, silný vietor a pred nami iba obrovský oceán.

Do Porta sme dorazili podvečer a na uvítanie sme si vyšli priamo na jeden z najkrajších výhľadov na mesto Jardim do Morro. Bolo tam síce neuveriteľné množstvo ľudí, ale práve preto toto miesto dýchalo neskutočnou energiou. Na druhý deň sme toho chceli pochodiť viac, keďže sme ten ďalší odchádzali. Myslím, že kostoly Igreja de Santo Ildefonso, Igreja do Carmo, či stanicu Sao Bento nemôžete pri návšteve Porta vynechať, sú to tie známe modrokachličkové pamiatky. Naozaj niečo nádherné! Ale ak chcete mať fotky bez ľudí, odporúčam prísť skoro ráno, my sme to šťastie nemali :)

Samotné Porto je mestom úžasnej atmosféry, krásnych uličiek, architektúry, azulejos, no zaľúbili sme sa doňho rovnako ako do Lisabonu - majú svoje čaro. Portugalci sú veľmi usmievaví, otvorení a ich pozitivita je cítiť na každom kroku. Pri návšteve Porta určite nevynechajte ani nábrežie Cais Da Ribeira. Podvečer sme po celodennom naliehaní syna zbehli na blízku pláž. Keď som uvidela hmlu, myslela som si, že som dofotila. No práve naopak, bolo to niečo ohromné. Silný zážitok a fotky z tohto miesta mi všetky tie pocity pripomínajú, preto museli mať čestné miesto vo fotoknihe z Portugalska.

Na ďalší deň, už zbalení, sme sa vybrali tentoraz na juh. V pláne sme mali viacero miest, kde sme sa chceli cestou zastaviť, no po prehodnotení a uvedomení, že to časovo nestíhame, sme si zvolili iba niektoré a dobre sme spravili. Prvou zastávkou boli farebné domčeky v Aveiro a priamo za mestečkom najkrajšia dlhočizná pláž Praia da Costa Nova. Tu sme trocha prehrabali piesok a šli ďalej. Lákala nás pláž Praia de Santa Cruz a opäť, ako všetky Portugalské pláže, nás aj táto očarila. Nejaký čas sme zostali aj tu, znova sa pohrabkali v piesku a podvečer sme úspešne dorazili na juh do mestečka Quarteira.

Čakali nás ešte 2 plné dni, ale chceli sme si už trocha aj oddýchnuť, veď 5 dní nonstop chodenia, spoznávania a k tomu 2 deti, skrátka dalo to zabrať :) Asi 1 hodinu od Quarteiry je Ponta da Piedade, miesto s nádherným výhľadom na oceán. Oplatí sa zísť dole na pláž, aj napriek tým tisícom schodov :) Ako som spomínala, šli sme pozvoľna a tak sme v ten deň nepodnikli už nič, iba večer sme strávili na pláži pred našim ubytovaním. Samozrejme aj s dokonalým západom slnka.

Posledný deň sme už ráno vyrazili na cestu dlhú cca 1,5 h a prišli sme až na samotný koniec sveta. Mys sv. Vincenta je najjuhozápadnejší bod Európy. V stredoveku bol tento cíp Európy považovaný za koniec sveta. Ani sa nečudujem, človek sa na vrchu tých 60 m skalnatých útesov tak aj cíti. Ale ten nádherný, dych berúci výhľad!

Kúsok od tohto miesta nájdete nádhernú pláž Praia do Beliche, ku ktorej síce vedie veľké množstvo schodov, ale naozaj stojí za to. My sme to zvládli s výbavou a 2 deťmi na rukách :)

Po príchode domov sa nás najčastejšie pýtali, či sme si oddýchli. No neoddýchli, ale my sme vedeli, do čoho ideme. Že ideme spoznať Portugalsko v rámci našich možností, a že naše deti túto cestu zvládnu. A zvládli, dokonca si ju najviac užili, tak čo viac si priať?

Pamiatka pre celú rodinu

Z nášho výletu v Portugalsku vznikla táto krásna CEWE FOTOKNIHA, ktorá nám bude pripomínať všetky prežité dobrodružstvá.